Закентій Горобйов, Ярослав Деркач, Сергій Лиховид
ЛУУК
24.11.2017 - 31.03.2018
Київ
Ярослав Деркач, "Світлофор". Сталь, 150х111 см
Ярослав Деркач, "Драбина". Сталь, 150х68.5 см
Ярослав Деркач, "Нові Олімпійські". Сталь, 70х150 cм
Сергій Лиховид, "На червоній планеті (Пісяючий хлопчик)". Сталь, гаряча емаль, 74х80х9.5 см
Сергій Лиховид, "Пси". Сталь, гаряча емаль, 81х64х15 см
Сергій Лиховид, "На надувній кулі". Сталь, гаряча емаль, 81х66х14.5 см
Сергій Лиховид, "Під кульбабою". Сталь, гаряча емаль, 69х75х14 см
Сергій Лиховид, "Збір чайної ромашки". Сталь, гаряча емаль, 76х73х11 см
Сергій Лиховид, "Єдиноріг". Сталь, гаряча емаль, 20х16х47 см
Сергій Лиховид, "Антилопа". Сталь, гаряча емаль, 15х27х53 см
Сергій Лиховид, "Марсіанин". Сталь, гаряча емаль, 19х14х22 см
Сергій Лиховид, "Білий тигр". Сталь, гаряча емаль, 21х18х6 см
Закентій Горобйов, “Атіша”, Аерозолі, маркер, полотно
Закентій Горобйов, “Атіша”, Аерозолі, маркер, полотно
Закентій Горобйов, “Атіша 1”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см
Закентій Горобйов, “Атіша 2”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см
Закентій Горобйов, “Атіша 3”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см
Закентій Горобйов, “Атіша 4”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см
Закентій Горобйов, “Атіша 5”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см
Закентій Горобйов, “Атіша 6”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см
Закентій Горобйов, “Атіша 7”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см
Закентій Горобйов, “Атіша 8”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см
Закентій Горобйов, “Атіша 9”. Аерозолі, маркер, полотно 150х100 см

Виставковий проект LUUK, створений за підтримки галереї TSEKH, — це спроба трьох луганських художників переосмислити звичні символи східної України. Його назва є поєднанням слів “луганський” та “український”, проте митців цікавлять більш універсальні категорії, ніж національна ідентичність. У пошуках місця своєї землі в загальноцивілізаційному контексті вони звертаються до теми утопії, ігор розуму і трансформації візуального середовища.

У циклі металевих об’єктів під назвою “FORMA” Ярослав Деркач іронічно переосмислює загальновідомі форми та знаки з усталеною геометричною структурою. Олімпійські кільця, що символізують рівність усіх континентів, стають розрізненими геометричними фігурами в роботі “NEW OLYMPICS”. Це резонує з сучасним станом Олімпійських ігор, що були започатковані у світовому масштабі в 19 ст. як утопічна альтернатива війнам, спосіб підтримання духу ненасильницького змагання. Дві світові війни зруйнували сподівання на “вічний мир”, а ігри залишились порожньою формою для демонстрації багатства та престижу. Схожим чином трансформується світлофор  — невід’ємний елемент регулювання повсякденного життя — у роботі “TRAFFIC LIGHT”. Драбиною, створеною Ярославом, фізично неможливо піднятися (робота “LADDER”).
 
Живописні роботи Закентія Горобйова об’єднані назвою “Східне”. Попри очевидний зв’язок з географічним розташуванням Луганська, художник розглядає Схід у найширшому контексті. Текстові композиції відсилають нас до стародавнього мистецтва каліграфії і водночас до сучасних практик роботи зі шрифтом. Східні принципи споглядання та виваженого ритму життя протиставлені інформаційному перенасиченню й ілюзії стабільності, притаманним західному суспільству.
 
“Марсіанська трагедія” Сергія Лиховида — це роздуми над тим, як романтичне прагнення пізнати Всесвіт перетворюється на гонитву за ресурсами та контролем територій. Не так давно людина з науковою цікавістю відкривала нові континенти, та розповсюдження “світла цивілізації” велося через загарбницькі війни з місцевим населенням. Сьогодні людство підкорює космос та земні надра. До яких наслідків це призведе? Чи знайдемо ми нові форми життя, чи втратимо власне? В емальованому металі художник створює уривки історії людини у космосі, проте також і космосу в людині — через скульптурні черепи реальних та вигаданих істот.  
 
Разом ці проекти засвідчують зміщення акцентів у розгляді проблеми східної України. Замість інтроспективного дослідження локальних сюжетів художники звертають погляд назовні задля пошуку власного місця у світі. На цій виставці не варто шукати готових відповідей, проте можна знайти три дуже різні варіанти шляху митця в окресленні непростого контексту.